Vissza
Film adatlap
Francia egészestés film / French feature film ° 2011 ° 01h 16m ° hdcam ° Színes / Colour ° Technika / Technique : Rajz animáció / Drawing animation, Festmény animáció / Painting animation, Számítógépes animáció / Computer animation ° Producer: GLORENNEC, Armelle ° Irodalmi forgatókönyv / Script: LE RAY, Anik ° Zene / Music: LE PENNEC, Pascal ° Animációs rendező / Animation director: CHAUVIN, Lionel ° Vágó / Editor: DE MIRANDA, Emmanuel ° Gyártó cég / Production Co.: Blue Spirit Animation
Az alkotója által félbehagyott festmény figurái három csoportra oszlanak: a Befejezettek, a Félbehagyottak és a Vázlatok. Mivel magukat a többieknél tökéletesebbnek képzelik, a Befejezettek hamar élre törnek és a Félbehagyottakat kiközösítik, a Vázlatokat pedig szolgasorba kényszerítik. Ramo, a fiatal Befejezett beleszeret egy Félbehagyott lányba és a többi kirekesztettel az oldalán elindul a képkereten kívülre, hogy megkeresse és visszahívja a festőt.
Three different types of characters live in a painting that has been abandoned by its painter: the Alldunns, those fully painted, the Halfies, those lacking in color, and the Sketchies, who are not painted at all. Considering themselves as way superior to the others, the Alldunns soon take over, drive the Halfies out and subjugate the Sketchies. Ramo, a young Alldunn in love with a Halfy, sides with the oppressed and sets out on a journey across frames to bring back the Painter...
1939-ben, Besançonban született. Már fiatalon elkötelezte magát a rajzolás mellett, és miután az Alkalmazott Művészeti Intézet grafika szakán végzett, szinte véletlenül összehozta a sors Paul Grimault-val, aki bevezette az animáció világába. Majdnem 10 évig vezettek egy közös workshopot, ahol első önálló filmjeit egyedül készítette. A fesztiválokon valamennyi rövidfilmjével sikereket ért el, "Átkelés csónakkal az Atlanti-óceánon" című filmjéért Cannes-ban megkapta az Arany Pálmát. 1979-ben, belefáradva az önálló filmkészítésbe, belevágott az első egész estés filmje, a Gwen, avagy a homok könyve megvalósításába. A film gyártása 5 évet vett igénybe, amelyet egy kis csapattal egy korábbi textilgyári épületben, a La Fabrique-ban készítettek. A La Fabrique ettől kezdve gyárt magas színvonalú tévéfilmeket és animációs rövidfilmeket. Más európai stúdiókkal együttműködésben, számos nagyívű TV-sorozatot készített Európában, miközben egy új egész estés film ötlete foglalkoztatta: ez lett a "Majmok kastélya", amely a korábbinál jóval nagyobb vállalkozás volt, és szélesebb közönségrétegnek készült. A következő vállalkozása saját regénye, a "Black Mor szigete" filmre vitele volt. "A festmény" című filmjét a Blue Spirit Animation stúdióval készítette. A figurákat, melyeket Marc Chagall, Amedeo Modigliani, Pablo Picasso és Henri Matisse világa inspirált, maga Laguionie tervezte. A filmet digitális 3D-ben készítették el.
Jean-François LAGUIONIE
Born in 1939 in Besançon, he was still very young when he developed a passion for drawing. After he completed graphic studies at the Arts Appliqués, he met almost by chance with Paul Grimault who introduced him to the art of animation. They shared a workshop for almost 10 years, where he worked as a solitary craftsman on his first animation shorts. All his shorts met with great success in festivals, leading up to the Cannes Festival Palme d’Or for best short film, with his animated movie "Rowing Across the Atlantic". In 1979, tired of working alone, Jean-François Languionie jumped into the adventure of a first feature film, "Gwen, or the Book of Sand". It took 5 years for his small team working in a former textile mill, La Fabrique, to complete this film. La Fabrique then focused on the production of films for TV and animation shorts, with the ambition to upgrade the overall level of quality. In collaboration with some other European animation studios, he worked on several ambitious TV series, maintaining production in Europe. Meanwhile, the idea of a new feature film kept nagging him; this led to "A Monkey’s Tale", a much more ambitious movie, aimed at a larger audience than the previous one. He then moved on to a new project, based on his own novel: "Black Mor’s Island". Jean-François then directed "The Painting" in collaboration with Blue Spirit Animation. Jean-François Laguionie designed every character himself. The designs include homages to painters such as Marc Chagall, Amedeo Modigliani, Pablo Picasso and Henri Matisse. The film was animated in digital 3D.
Filmográfia / Filmography: Átkelés csónakkal az Atlanti-óceánon / Rowing Across the Atlantic (1978); Gwen, avagy a homok könyve / Gwen, or the Book of Sand (1985); A majmok kastélya / A Monkey’s Tale (1999); Black Mor szigete / Black Mor’s Island (2004); A festmény / The Painting (2011)